خط تولید کامل پالپ گوجه فرنگی با تکنولوژی ایتالیایی

Facebook
LinkedIn
Twitter

خـط تولید IFT ترکیبی از رسی ماشینآالت و لوازم جانبی الزم برای تولید پالپ گوجه فرنگی میباشد. گوجه فرنگیهای خام به مرحلهی اول انتخاب هدایت شـده، در این مرحله، محصول بـر اســـاس شکل ظاهر توسط ماشینSIZER IFT طبقهبندی میشود، گوجه فرنگیهای کوچک و له شده به قیف خرد کن میروند.

گوجه فرنگیهای بزرگ به مرحلهی دوم انتخاب میروند، در این مرحله محصول بر اسـاس رنگ توسط جورساز نوری )sorter optical ) مرتب شده، گوجه فرنگیهای سبز یا سیاه در قیف خرد کن قرار میگیرند. گوجه فرنگیهای خوب و سامل در یک مخزن شستشو قرار میگیرند و سپس به خط تولید پالپ فرستاده میشوند.

مخزن لیوانی باالبر گوجه فرنگیها را از آب جـدا میکند و صفحهی مرتب ساز )table sorting )آنها را بارگیری میکند. در این بخش اپراتور محصول را کنرتل میکند و گوجه فرنگی معیوب را کنار مـیگـذارد.

محصول سامل به POLPATRICE IFT میرود، در اینجا داخل گوجهفرنگی تخلیه میشود: پالپ. ضایعات ترکیبی از پوستها، دانه-ها و مایع داخلی میباشد که به قیف منتقل شده و توسط یک پمپ حجمی به خط تولید آب گوجه فرنگی افــزوده میشوند.

پالپ تهیه شده به یک قیف کوچک میرود که در آنجا یک پمپ حجمی آن را به سیستم MIXFOOD IFT حمل میکند. دستگاه DRAINER IFT تکههای جامد را از مایعات جدا میکند، یـک سیستم قابل تنظیم بخشی از مایعات را برمیگرداند و آن را در مخزن مخلوط با پالپ قرار مـیدهـد، ضایعات بـه خـط تولید آب گوجه فرنگی افــزوده میشوند.

امکان کنرتل وزن خشک محصول نهایی، توسط تنظیم کنندهی آب ِـشـنـده )drainer )و یـا تنظیم ک دستورالعمل پالپ و آب گوجه فرنگی وجود دارد. مکعبهای گوجه فرنگی و کنسانرتهی آب گوجه فرنگی در مخزن مخلوط MIXFOOD IFT مخلوط شــده، کنرتل سیستم امکان تنظیم Brix °از محصول نهایی با اضافه کردن کنسانرته آب گوجه فرنگی را فراهم میکند. محصول نهایی به یک فیلرت مغناطیسی میرود و سپس یک ردیاب.

رصفـه جویی در انــرژی با استفاده از ایـنـورتـرهـا )inverters )بـرای همهی موتورها تضمین شده است. قسمت اصلی )قلب( خط تولید: .IFT POLPATRI ایــن دستگاه بـا استفاده از روش اکــســروژن، گوجه فرنگی خــام با پوست را به پالپ تبدیل میکند.

پـــالـــپســـاز گـــوجـــه فــرنــگــی از قطعات زیــر ساخته شــده اسـت:

– پیچ گرمایی )screw heating ) )انـتـقـال و گــرم شــدن محصول(؛

– مجموعهی فــردهســازی و برش )بــــرش و فـــردهســـازی مــایــم(؛

– نــقــالــهی تـخـلـیـه )جـــداســـازی CE مـاشـی مـایـعـات، دانــههــا و پـوسـتهـا(؛

– مجموعهی اکسرتوژن )تولید پالپ و جداسازی پوست گوجه فرنگی(؛

– پمپ واحد )برای انتقال ضایعات(؛

– پـمـپ حـجـمـی )بــــرای انـتـقـال مـــحـــصـــول ســـــامل و خـــــوب(؛

– پــــــــنــــــــل بــــــــــــرق.

کل ساختار از فوالد ضد زنگ AISI 304 ساخته شــده اســت و متام قسمتهای دستگاه در متاس با گوجه فرنگی از مواد سازگار با موادغذایی مطابق با قوانین اتحادیه اروپا )EU laws )ساخته شدهاند. متام بخشهای حرکتی توسط یک کلید مانع )block key )و میکرو محافظت میشوند.

متـــام تــولــیــدات دورانــداخــتــنــی توسط یـک پمپ بـه بخش تبخیر )evaporator )منتقل مـیشـود. پنل کنرتل اجازه میدهد تا موتور به صورت اتوماتیک یک توالی منطقی را پیروی کند؛ در حالی که امکان عملکرد هر موتور به صـورت واحـد با فشار دادن یک دکمه در صفحهی ملسی میباشد. متـام قسمتهای حرکتی توسط اینورترها رانــده میشوند. شــا مــیتــوانــیــد فـیـلـم منــونــه را در ایــن لینک ببینید: //:https 5MgA -youtu.be/TTjXei ویـــــژگـــــیهـــــای تــکــنــیــکــی: تولید با گوجه فرنگی با پوست : 15 h/ton( گوجه فرنگیهای خام(

بازده:

بـــا غـــربـــال 6 مـیـلـیـمـر:

60 ٪ بـــا غـــربـــال 8 مـیـلـیـمـر:

 65 ٪ بـــا غـــربـــال 10 مـیـلـیـمـر:

70٪ تولید با گوجه فرنگی بدون پوست:

22 -15 h/ton( گوجه فرنگیهای خام(

بازده:

)ton/h 15( ٪70 :میلیمرت 6 غربال با

)ton/h 15( ٪70 :میلیمرت 6 غربال با

)ton/h 15( ٪75 :میلیمرت 10 غربال ب

)ton/h 18( ٪78 :میلیمرت 12 غربال با

)ton/h 20( ٪83 :میلیمرت 14 غربال ب

)ton/h 22( ٪90 :میلیمرت 16 غربال ب

مرصف انرژی:

– 400V – kW 16 :قدرت م 3P – 50Hz

bar 6 kg/h at 400 :بخار م

Nsm/min . 2,5 :هوا م

یک کپی رایگان از اینجا دانلود کنید FOOD PROCESSING IRAN 2022

Leave a Comment

Stay Connected

More Updates