چندین خط تولید در بزرگترین کارخانه تولید شیرینی در خاورمیانه با وجود فناوری CAMA از بهرتین بستهبندیها استفاده میکنند.

Facebook
LinkedIn
Twitter

ZAR GROUP با نگاهی جهانی در جستجوی این است که ببیند برندهای برتر از چه فناوری برای بستهبندی استفاده میکنند و این جستجو بارها و بارها به نام CAMA GROUP ختم شده است. 

Zar Group یکی از بزرگترین و متنوعترین رشکـتهـای غذایی در خاورمیانه اسـت. ایـن گـروه با بیش از 30 سال سابقه در این منطقه ، نه تنها بزرگترین مجموعه تولید پاستا را دارد، بلکه رسمایهگذاریهای اخیر و گسرتش کــاری آن سبب طراحی و ســاخــت بــزرگتــریــن مجموعه شیرینیپزی این منطقه نیز شده است. 

 هــدف ایــن رشکــت ارائـــه غذاهایی ارزانقیمت، رسیع، با قیمتی مناسب و قابل تهیه برای همه افراد در جامعه است و برای رسیدن به این جایگاه، تحقیقات و پیرشفتهای گسرتدهای را در راستای عملکردهای رشکت جدید و فناوریهای اجرایی آن داشته است. بخش عمدهای از این تحقیق شامل بررسی دربـاره فعالیت سایر برندهای جهانی پیشتاز در تولید مواد غذایی و سپس ساخت یک مجموعه تولید در ایران است که در سطح بهرتین رشکتهای همتراز خود در جهان از نظر کیفیت، عملکرد اجرایی، و کیفیت بستهبندی باشد. 

 و با در نظر گرفنت عملکرد بهرتینهای بازار جهانی، راهکارهای بسته بندی برای انتهای خط بهطور طبیعی شامل راه حل هایی جامع و کامل از طرف برند برتر و جهانی Cama Group بوده است. 

 

افشین مکرم، مدیر مهندسی فروش Zar« :میگوید Cama Group در Group تصمیم گرفت از سال 2016 وارد بــازار شیرینیپزی شــود«. 

»این گسرتش بـــازار کــار نوعی پیرشفت طبیعی بود زیرا این رشکت قبالً مواد خام بسیاری را که مورد نیاز صنعت شیرینیپزی است را تولید کرده بود.« ساخت کارخانه جدید برای برند جدید Zarkam( زرکام( از سال 2018 رشوع شد و Cama اولین دستگاهش را در سال 2019 به این رشکت تحویل داد ، اما به خاطر گسرتش بیامری کووید وقفهای 18 ماهه ایجاد شد و رسعت کـار کم شـد.گرچه مجدداً در سال 2021 فعالیتش را آغاز کرد، ودر حال حارضخطوط تولید این مجموعه یکی پس از دیگری در حال راه اندازی نهایی و ورود محصول به بـازار می باشند.  

»نکته قابل توجه این است که برخالف بسیاری از مجموعه هـای دیگر در رستــارس جهان که بهطور تخصصی یک محصول را تولید میکنند، این مجموعه طیف فراوانی از محصوالت شیرینیپزی ، ازجمله کیک، ویفر، بیسکوییت ساندویچی، و کراکر را در یک مکان واحد تولید میکند. این تنوع تولید به این معنی است که این مجموعه باید از فناوریهای متنوعی به صــورت جداگانه بــرای هر بخش تولید و بستهبندی اش استفاده کند. 

 اما بـرای بستهبندی ثانویه در همه خطوط تولیدش تنها از تکنولوژی رشکت Cama استفاده میکند و هیچ رشکت تولیدی دیگری این سطح از گسرتدگی فـنـاوری در ایـن کارخانه را نــدارد. 

 »ما در کل در شش خط تولید 24 دستگاه در حال کار خواهیم داشت. یک خط تولید برای کیکهای کوچک، دو خط برای ویفر، دو خط برای بیسکوییت ساندویچی، و خط تولید آخر برای کراکر است. و همه دستگاههای مورد استفاده در کارخانه ما از مدل Breakthrough ».هستند( BTG( Generation رسی BTG Cama دارای ویژگیهای طراحی و عملیاتی است که استانداردهای مورد نیاز در بستهبندی ثانویه را تعیین و تنظیم میکند. 

 فرم های یکپارچه، قابلیت انطباق با نیاز مشرتی با طراحی وبر اسـاس استاندارد های بهداشتی صنعت مواد غذایی با اتوماسیون مدرن و جدید شامل فناوری پیرشفته چرخشی و خطی که پیوند محکمی با ربات های داخل ماشین دارند و انعطافپذیری و سازگاری مورد نیاز و بسیار حیاتی برای عملکردهای بستهبندی مدرن را فراهم میکنند. ایـن طیف از ماشینآالت همچنین مبتنی بر پلتفرم دیجیتالی هستند که از قابلیتهای کامل انقالب صنعتی چهارم )Industry 4.0 )از جمله AR، VR و آزمـایـش، آمـوزش و عملکرد مجازی پشتیبانی میکنند. 

 »اکــر دستگاههای یکپارچه شامل شکل دهی کارتن ، بارگذاری محصول و بسنت کارتن که در کارخانه زرکام )Zarkam )مورد استفاده قرار میگیرند از سیستمهای جامع رباتیک و سیستم کنرتل چشمی برای برداشت و جایگذاری بهرهمند هستند که بسته به خط تولید برای محصوالت با بستهبندی یا بدون بستهبندی کاربرد دارنــد. همچنین دستگاه کارتونینگ برای قرار دادن کارتن داخل جعبه نیز موجود است. 

 هرچند که در کارخانه زرکام )Zarkam )در حال حارض از متام ظرفیتهای دیجیتال ما استفاده منیشود، اما پلتفرم برای استفادههای از این تکنولوژی ها در آینده در این کارخانه موجود است. »بـرای چنین پـروژه معتربی، یک تیم پشتیبانی حرفهای و متخصص ایرانی برای نصب و انجام سایر امور برای Zar Group در نظر گرفتیم.  

Zar Group بـدون نگرانی نسبت به مشکالت و موانع زبانی، تهیه ویزا و زمان برای سفر میتوانند در هر زمــان با سه مهندس متاموقت محلی Cama متاس بگیرند که از این نظر بسیار سپاسگزار هستند. ما همچنین در مراحل اولیه بهعنوان مشاور همکاری داشتیم چرا که آنهــا دانــش فـراوانـی از صنعت شیرینیپزی نداشتند. 

 ما بر اساس دانـش فراوانی که از سایر صنایع و اقدامات از رستارس جهان داشتیم، در زمینه طراحی بستهبندی، انتخاب مواد، محل دستگاهها و راهاندازی محصوالت به آنهــا کمک کـردیـم. ما همیشه بــرای مشرتیامنان توضیح میدهیم که ما فقط تولیدکننده نیستیم، ما رشیکی هستیم که خوشحال میشویم مهارتها و دانشامن را برای اطمینان از موفقیت با دیگران به اشرتاک بگذاریم. مکرم در پایان میگوید: »از زمان رشوع این پروژه رشکتهای دیگر در منطقه با ما متاس گرفتهاند.  

اکنون رشکتهای دیگری در منطقه مانند Zar Group که از رشکتهای همتای اروپایی خود در زمینه ماشینآالت و فناوری رسمشق گرفتهاند میخواهند از Zar Group پیروی کنند و بهرتین فناوری را به کار بگیرند.  

و با وجود تیم پشتیبانی و جایگاه محکم فعلی ، ما بهرتین جایگاه را برای ارائه خدمات به این مشرتیان نیز داریم.« دکرت محسن امینی مدیر عامل مجموعه زرکام میگوید: »برای اینکه در جهان بهرتین باشیم، باید از بهرتینها در جهان استفاده کنیم، پس الزم بود رشکای فناوری را انتخاب کنیم که به ما کمک کنند به اهدافامن برسیم. ماشینآالت Cama در بسیاری از برندهای برتر شیرینیپزی در جهان مورد استفاده قرار میگیرند، پس میدانیم که این نام اصالت خـودش را دارد. زیرساخت دیجیتال آنهــا باعث شـده اسـت یکپارچگی راحتتر ایجاد شود، و رابط کاربر در همه دستگاههای Cama مشابه است، در نتیجه اپراتورها نیاز به یادگیری نکات جدید کمرتی دارنـد. حامیت و پشتیبانی در زمان نصب، قبل و بعد از آن و همچنین هامهنگیهای مربوطه به بهرتین شکل انجام میشود.« 

Mr. Mohsen Amini CEO at Zarkam

www.camagroup.com

Stay Connected

More Updates