کارخانه و تاسیسات شیرخشک کامال خودکار و کنرتل DAIRY FOODS VREUGDENHIL شدهی

Facebook
LinkedIn
Twitter
)اتوماسیون راکول )ROCKWELL AUTOMATION INTEGRATED ARCHITECTURE ت

پلت فــرم PLC( کـنـرلگـر منطقی برنامهپذیر( و انتخاب قطعات توسط Vreugdenhil با همکاری Rockwell Automation در هلند ساخته شده است

چالش

اتوماسیون و کنرتل کارخانه جدید تولید شیرخشک با ظرفیت پــردازش 00.600.1 لیرت شیر خــام در روز.

راهکارها

Rockwell Automation راهکـــار کــه مـــورد اســتــفــاده قـــرار گرفته، شـــامـــل مــــــوارد زیــــر مــیبــاشــد:

– کــنــرل مـــوتـــور بـــا درایـــوهـــای Allen-Bradley PowerFlex

– رلههای برق اضطراری الکرتونیکی Allen-Bradley E300

– مـــدولهـــای ورودی / خـروجـی Allen-Bradley FLEX I/O

– كنرتل کنندههای اتوماتيك قابل برنامه ريزی Bradley-Allen 1756 ControlLogix EtherNet/IP شـــبـــکـــهی

– FactoryTalk View SE, FactoryTalkHistorian, FactoryTalk AssetCentre, FactoryTalk Transaction Manager and FactoryTalk VantagePoint

-Allen-Bradley PanelView Plus – HMIs 6

نتایج

• هامهنگی تیم بیناملللی و چندرشتهای با پشتیبانی در کشورهای مختلف.

• اتـــصـــال آســـــان متــامــی اجــــزای ®Rockwell Automation.

• قابلیت مقیاس زیـرسـاخـتهـای گسرتش یافته با توجه به نیازهای تولید.

• اسـتـقـال مـشـری بـــرای مدیریت مــحــصــوالت راکـــــول اتــومــاســیــون

• امــکــان تـولـیـد ســفــارشــی بــرای مشرتیان بـا توجه بـه نیازهایشان.

سابقه

GEA یکی از پیشگامان فناوری برای صنایع غذایی است که 70 درصـد از درآمد آن را تشکیل میدهد. با 000.17 کارمند در بیش از 50 کشور، این رشکت متخصص در سـاخـت کارخانههای تولید مواد غذایی، به ویژه در صنعت لبنیات است. به گفته الجاندرو نکتالی Nectalí Alejandro ،مهندس اتوماسیون در GEA اسپانیا: “مــا راهکــارهــای جامع، از طراحی تا توسعه فرآیند، مهندسی و فن آوری تا عرضه، نصب و راه اندازی کارخانه ارائه میدهیم.

” این رشکت متخصص در ایجاد کارخانه و تاسیساتی اسـت که بــرای کـار 24 ساعته طراحی شدهاند. نکتالی میگوید: “این به تولیدکنندگان کمک میکند که ظرفیت استفاده را به حداکرث برسانند.” “در واقع، تاسیسات ما طراحی شدهاند که نیازهای خاص هر مشرتی را طبق اسـتـانـداردهـای صنایع لبنی پوشش دهند و ما همیشه تالش میکنیم تا از تکنولوژیهای جدید استفاده کنیم.”

یکی از مشرتیان آنها، Vreugdenhil Foods Dairy ،یک رشکـت با مرکز مدیریت اصلی در Nijkerkو سه کارخانه تولیدی در هلند که از سال 1954 در بازار حضور داشته است. این رشکت بزرگرتین تولید کننده شیر خشک می در اروپا است. با سه کارخانه و ک 900 کشاورز هلندی که محصول خام را عرضه میکنند، شیر خشک را برای صنایع غذایی و برای میلیونها مرصف کننده در رسارس جهان تولید میکند.

چالش

رشکـت تابع هلندی GEA با ایجاد اولـیـن کـارخـانـه تولید شیر خشک 13000 مرتمربعی در Gorinchem بــرای رشکـت Dairy Vreugdenhil Foods بــه چــالــش کـشـیـده شـد. این امر نیازمند ترکیب چندین فرایند از جداسازی شیر خام و تبدیل آن به شیر بـدون رسشیر و خامه، از طریق تبخیر و خشک شدن به وسیله امتیزنش )عمل تبدیل جسم به ذرات کوچک(، و پودر کردن و بسته بندی شیر میباشد. پیش از چنین چالشی بــزرگ، رشکت تابع هلندی GEA به چندین رشکت تابع GEA در کشورهای دیگر تبدیل شده است؛ به عنوان یک رشکت جهانی، دانش خود را غیر متمرکز کرده است.

بدین وسیله، GEA هلند مدیریت کلی پــروژه و تیم مهندسی بـرای پـردازش شیر خشک ؛ GEA اسپانیا مهندسی اتوماسیون؛ GEA فرانسه، مهندسی تبخیر؛ GEA دامنارک، مهندسی خشک کردن؛ GEA نیوزیلند، مهندسی پودر کردن و GEA آملان، مهندسی جداسازی را فراهم کردهاند. بنابراین، این جریان به پــروژهی بیناملللی و چند رشتهای تبدیل شـد و همچنین چندین تیم کاری از چندین رشکت برای هامهنگی در کشورهای مختلف بـرای اطمینان از موفقیت این پروژه مورد نیاز بود. با این حال آنها زمینهی مشرتکی دارند: سیستمهای کنرتل و اتوماسیون. این موضوع توسط تیم GEA اسپانیا اجرا و نظارت شد.

“در این زمینه یکی از چالشها این بود که یک راهکار کامل برای کل کارخانه، شامل سخت افزار، نرم افزار و شبکههای کنرتل برای همه مناطق در کارخانه، از پذیرش مواد تا بستهبندی، استفاده شود.” به گفتهی نکتالی. “پلتفرم مشرتك براساس محصوالت و راهكارها از پلتفرمRAutomation Rockwell ®Integrated Architecture انتخاب شــده اســت، از آنجایی که Rockwell Automation راهکـــار پيرشفت بسيار موفقيتآميز در كارخانهی دیگری از Vreugdenhil “.

است داشته Dairy Foods plant این تصمیم توسط der van Hans Heijden مهندس پروژه در رشکت لبنی تأیید شده است: “کارخانهی موجود Allen-Bradley® PLC کنرتلر 17 شامل SLC 80 و 80E و 40E ,25E( ®5 Rockwell Automation از( 04/5 است و مهندسان ما با برنامه نویسی محیطی آشنا میباشند. در حقیقت، برخی از تکنسینهای ما در Rockwell Automation آموزش میبینند تا تخصص خود را ارتقاء دهند. “

راهکار

GEA توانست پروژه را به لطف تجربهی خود در پیادهسازیهای )کارخانهای( قبلی، مهارتهای کسب شدهاش، کار مشرتک قبلی خود باAutomation Rockwell و توانایی آن برای ارائه پشتیبانی جهانی به این پروژه، در اسپانیا و هلند، انجام دهد.

 به گفتهی Heijden der van” :هر دو رشکت تابعه کمک بسیار بزرگی در ایـجـاد اولـیـن تـعـاریـف طراحی بودند و ما در متام مراحل پیادهسازی پشتیبانی خــوبــی ارائــــه دادیــــم.” پس از مطالعه اولـیـه، رشکـت GEA Rockwell Automation راهکارهای را اجرا کرد.

از ابزارها و وسایل زمینه تا سیستمهای گزارشدهی متام عنارص از طریق IP / EtherNet متصل شوند که به طور قابل توجهی ارتباطات و جریان داده را ساده میکند. درایوهای -Allen PowerFlex Bradley ®و رلههای برق اضطراری الکرتونیکی E300 در سیستم استفاده شـده، ساخت و امکان عیب شناسی را آسان کرده، به همراه -Allen بررسی برای Bradley FLEX™ I/O پخش سیگنال. متام اجـزا با استفاده ETap-1783 و 5700 Stratix از ®Allen-Bradley ControlLogix به کنرتلرهای اتوماسیون اتوماتیک قابل برنامه ریـزی )PAC )و Bradley-Allen Plus™ PanelView 6 ترمینالهای گرافیکی و سیستمهای رایانهای مختلف متصل میشوند. نـــرم افــــزار کـنـرل سیستم در یک زیرساخت مجازی سـازی VMWare با استفاده از دو رسور فیزیکی اجرا شد.

نرم افـزار FactoryTalk ،پلتفرم نرم افــزاری رسویس گرا )SOA )برای این منظور استفاده میشود زیرا اجازه میدهد که عنارص به عنوان مجوزها و نقشهای کاربر، ارتباطات، لگاریتمها و غیره در میان بستههای نرم افزاری مختلف که آن را تشکیل میدهند به اشرتاک گذاشته شوند.

نظارت و کنرتل FactoryTalk View توسط SCADA SE با جمع-آوری دادهها و تاریخ سازی FactoryTalk Transaction توسط Historic FactoryTalk و Manager انجام شد. گزارش از طریقFactoryTalk Vantagepoint و مدیریت – شامل کنرتل نسخه، بازرسی و بازیابی حادثه FactoryTalk AssetCentre توسط- میباشد.

 همه اینها، به اعتقاد der Van Heijden” ،اجــازه میدهد که رشکت پارامرتهای خود را در ابزارهای خود تنظیم کند؛ سـاده سـازی مدیریت. ” مزیت استفاده از یک پلت پفرم برای کل کارخانه با Automation Rockwell ایــن اســت کـه همه چیز میتواند همزمان کار کند. همهی این عنارص به راحتی به هم متصل میشوند. “

نتایج

با تشکر از طراحی سیستم انجام شده توسط مهندسین GEA با استفاده از ،Rockwell Automation سیستمهای کارخانهی جدید تولید شیر خشک میتواند Vreugdenhil Dairy Foods 8 تن پودر شیر در ساعت تولید کند و می تواند 1600000 لیرت شیر خام در روز را پــردازش کند، با این مزیت که پارامرتها کامال مقیاس پذیر هستند.

بر طبق گفته نکتالی یکی از مزایای بزرگ کار با Automation Rockwell” :مزیت استفاده از یک پلت فرم واحد برای کل کارخانه با Automation Rockwell این است که همه چیز میتواند همزمان کار کند .. همهی این عنارص به راحتی به هم متصلاند و ما هیچ مشکلی در ادغـام آنها با یکدیگر نداریم. یک جـزء جدید میتواند اضـافـه شـود و سیستم بالفاصله آن را شناسایی کند. یک راهکـار Automation Rockwell بــرای کــار بسیار دوسـتـانـه اســت.”

نکتالی توضیح میدهد که این تاثیرات بر روی مشرتی نیز میباشد. “وقتی ما پروژه را پایان میدهیم و کارخانه را ترک می کنیم، دیگر نیازی به ما منی-باشد چون مشرتی میتواند به طور مستقیم با متخصصین Automation Rockwell برای آموزش کارکنان و سوال و یا برای حـل هـر گونه حـادثـه صحبت کند. این برای مشرتی مفید است، زیرا در دسرتس بودن پشتیبانی محلی توسط تولید کننده و احتامل حضور آن در تیم خود، نیازی به حضور integrator برای تغییرات آینده ندارد؛ و برای ما، هنگامی که پـروژه را متام میکنیم و تعمیرات کارخانه را به همکارامنان از رسویس محلی GEA منتقل کنیم. “

به لطف نرمافزار Automation Rockwell ، Vreugdenhil Dairy Foods اپراتورهای میتوانند گزارشهای تولید سفارشی خود را با استفاده از نرم افزار رایج و گسرتدهای مانند مایکروسافت اکسل تولید کنند. این گزارشها را می توان از طریق یک مرورگر وب و با استفاده از ترمینالهای تلفن همراه مانند تلفنهای هوشمند یـا تبلتها بـررسـی کـرد.

از سوی دیگر، پیادهسازی یک راهکار کنرتل واحد برای کل کارخانه به بهبود بهینه سازی دارایی، کاهش هزینههای مالک و کاهش تعداد قطعات یدکی کمک میکند. آموزش کارکنان تولید و تعمیر و نگهداری نیز ساده شده است. سیستم کنرتل Automation Rockwell کنرتل کنندههای چندکاره را فراهم میکند که می تواند در مناطق مختلف تاسیسات کارخانه با یک شبکه ارتباطی مبتنی بر اترنت ترکیب شود که میتواند جریان اطالعات در زمان واقعی را در بین چندین ناحیه و اداری در کارخانه فراهم کند.

یک مزیت دیگر ارتباط مستقیم با سایر Vreugdenhil Dairy کارخانههای Foods که نزدیک به یکدیگر هستند، میباشد. “کلیهی ارتباطات بسیار سادهتر و سازگارتر هستند، زیرا آنها بر اساس پروتکلها و شبکههای ارتباطی استاندارد ساخته شده اند”، به گفته: نکتالی کسی که منافع رشکت در طول پژوره را تایید میکند. “

کار توسعه یافته در این پروژه با فناوری Automatio Rockwell ،ما را قادر به تقویت ارتباط با رشکتهای سیستم اتوماسیون و ارتباطات جهانی بـرای پروژههای آینده ساخته است. در واقع، ما از تالشهای انجام شده و تجربه در پــروژههــای جدید کوچک در حال انجام در مکزیک، پورتوریکو، اسپانیا و فرانسه بهره میجوییم، که همهی آنها منحرصا بر اساس تکنولوژی “.میباشند Rockwell Automation Heijden der van رضایتش را نه تنها با Automation Rockwell ®بلکه همچنین با کارهای انجام شده در طول فرآیند پیادهسازی توسط GEA تایید میکند.

www.rockwellautomation.com

Leave a Comment

Stay Connected

More Updates